tirsdag den 4. marts 2014

International Pandekagedag



Når nu det er International Pandekagedag er man vel nødt til at lave pandekager, og derefter spise dem selvfølgelig. Dog er det lidt svært at finde på pandekager der er lavet uden mel og mælk uden at det ender med at blive dessertpandekager. Så jeg ledte lidt frem og tilbage på nettet, mest af alt hos Madbanditten. Det endte med at jeg mixede mig egen blanding af hvad jeg lige havde i skabene inspireret af et par forskellige opskrifter af LCHF stil.

Eftersom jeg blandede det hele sammen ud fra hvad jeg havde i skabene har jeg ikke præcise mål på alle ingredienserne, det meste var lidt på gefühl så det må også være op til dig hvis du vil prøve dig frem. Men til at starte med skal du altså bruge 3 æg, 2 æggehvider, 1 stor tsk 38% creme fraiche, en stor squise fløde, hasselnøddemel, en stor tsk vanillesukker (jeg er en stor vanillesukkergris, så der kan aldrig komme for meget vanillesukker i), en halv tsk bagepulver og til sidst 2-3 loppefrøskaller.

Bland hele molevitten sammen og lad det stå lidt så loppefrøskallerne kan trække noget af væsken til sig. Jeg lod den stå 5-10 minutter imens jeg piskede en lille portion råcreme (igen med dejligt vanillesukker i) og skar lidt friske jordbær i mundbidder.

Herefter ’bagte’ jeg pandekagerne på panden i godt med smør.
Hertil fandt jeg min akaciehonning frem og så var der eller serveret pandekager på International Pandekagedag. 

 
(Hershey chokoladesiruppen gik ikke så godt i spænd med de her pandekager fortalt kæresten mig, jeg prøvede den ikke selv.)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar